صفحات

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

میدان خورشید در تصرف مردم



میدان سل (میدان خورشید) در شهر مادرید اسپانیا پنج روز است که توسط مردم تصرف شده. پس از شورش های بزرگ در یونان، فرانسه و انگلستان، مردم اسپانیا در مادرید و 56 شهر اسپانیایی دیگر در برابر غارت نولیبرالیستی شورش کرده اند. علاوه بر نقاطی در گفت و گویی با «ایگناسیو گارسیا» که می توانید آن را در بخش یادداشت ها بخوانید، شعارهای مردم نیز زیباست: «دیگه کُس مون داره جر می خوره»، «تلویزیون انقلاب را پخش نخواهد کرد»، «دموکراسی واقعی همین الان»، «خیابان را تصرف کن»، «بریم پارتی وزارت کار»، «غنیمت تو بحران من است»، «ملت رام آماده ی برده داری»، «ناآگاهی تو زور آنهاست»، «ما کالا در دست سیاستمدار و بانکدار نخواهیم بود»، «خشونت این است که حقوقت 600 یورو در ماه باشد» و «نه خانه داریم/ نه کار/ نه آینده/ نه ترس». آری شورش زیباست و زیبایی می آفریند



ما که هستیم؟
کسانی هستیم که آزادانه و به خواسته ی خود آمده ییم و بعد از راهپیمایی تصمیم گرفتیم برای تداوم پافشاری بر عزت و گسترش آگاهی سیاسی و اجتماعی دور هم جمع شویم.
نماینده ی هیچ حزب و سازمانی نیستیم.
واست تغییر ما را به هم پیوند می دهد.
برای دفاع از شان و برای همبستگی با کسانی که امکان حضور در این مکان را ندارند، آمده ییم.
چرا اینجاییم؟
آمده ییم چون یک جامعه ی نوین می خواهیم که در آن اولویت با زندگی باشد، نه با منافع اقتصادی و سیاسی. خواهان تغییر جامعه، خواهان تغییر در آگاهی اجتماعی هستیم.
حمایت خود را از رفقایی که بعد از راهپیمایی بازداشت شدند اعلام می کنیم و خواهان آزادی آنها هستیم، بدون آن که مورد پیگرد قضایی قرار بگیرند.
همه چیز را می خواهیم و الان می خواهیم. اگر با ما موافقی به ما بپیوند!
خطر کردن و شکست خوردن از شکست خوردن بدون خطر کردن بهتر است

اطلاعات بیشتر
توییتر
@acampadasol #acampadasol #spanishrevolution #nonosvamos
وبلاگ
madrid.tomalaplaza.net
فیسبوک
Spanish Revolution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر