صفحات

۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه

roozonline.com: Latest News - 8 new articles

roozonline.com: Latest News - 8 new articles


عکس: نخستین یخچال ویترینی برای گرسنگان

نخستین یخچال ویترینی کشور، ظهر روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴ و همزمان با اولین روز از ماه محرم در میدان شوش نصب شد.
این یخچال که با همت گروه مردمی پایان کارتن خوابی نصب شد با نگاه رفع گرسنگی از جامعه صورت گرفت. زین پس مردم شهر میتوانند نذر ها و خیرات خود را برای سیر کردن گرسنگان در این یخچال قرار دهند.

    


Sponsor message
powered byad choices

شنود بشار اسد عملیات ایران را لو داد

عملیات بزرگ آزادسازی حلب با محوریت ایران از طریق شنود بشار اسد توسط مخالفین سوری لو رفت. به گزارش الجزیره ؛ مخالفین سوری از طریق شنود مکالمات ارتش بشاراسد فهمیده اند که عملیات بزرگ آزادسازی حلب با محوریت ایران، از ریف جنوبی حلب آغاز می شود و طبق برنامه قرار است در مرحله نخست، فرودگاه کویرس و شهرهای نبل و الزهرا کاملا از محاصره خارج شوند. در صورت موفقیت فاز نخست، پیشروی به سمت شمال ادامه خواهد یافت. در روزهای گذشته خبرگزاریهای معتبر جهانی از ورود هزاران سرباز ایرانی برای آغاز عملیات به همره افراد حزب الله لبنان و پشتیبانی  هوایی روسیه خبر دادند. جمهوری اسلامی این خبر را تکذیب کرد.

    


Sponsor message
powered byad choices

جنتی: دیگر در جلسات عمومی درباره برجام بحث نکنیم

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، می‌گوید بحث توافق هسته‌ای را باید تمام‌شده دانست، اما در عین حال گفته باید در اجرای آن مراقب بود و اعتدال را رعایت کرد. آقای جنتی گفته است: "اگر ما مقاومت نکنیم آنها پس از برجام می‌گویند که حقوق زن و مرد هم باید مساوی شود." او امروز، ۲۴ مهر، در نماز جمعه تهران گفته است: "به نظرم می‌آید که در جلسات عمومی دیگر نباید در مورد برجام بحث کنیم و مطلب را تمام شده بدانیم. اینکه خیر و شر بود، کم یا زیاد و یا خوب و بد بود را باید آن را تمام شده تلقی کنیم و فقط سراغ این برویم که حقی که در این برجام به ما داده شده است به ما پرداخت شود." دبیر شورای نگهبان هشدار داده است که هم ممکن است در اجرای توافق هسته‌ای مشکلاتی به وجود بیاید و هم اینکه ممکن است قدرت‌های غربی به دنبال تحمیل خواسته‌های دیگری، ورای مساله‌ هسته‌ای باشند. مجلس ایران روز سه‌شنبه پس از چند هفته‌مجادله بر سر توافق هسته‌ای، طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" را تصویب کرد. این جلسه پر تنش بود و از جمله مهدی کوچک‌زاده درباره چگونگی اداره جلسه گفت: "تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است." اشاره او به جلسه‌ای بود که گفته می‌شد علی اصغر حجازی، از اعضای دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، با علی لاریجانی، رئیس مجلس و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی داشته است. بسیاری از نمایندگان حضور آقای حجازی در این جلسه را نشانگر موافقت رهبر ایران با تصویب سریع طرح اجرای برجام تلقی کردند. بی بی سی

    


Sponsor message
powered byad choices

ترکیه یک 'هواپیمای بدون سرنشین' را در مرز سوریه سرنگون کرد

ارتش ترکیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور یک هواپیمای ناشناس را که از مرز سوریه وارد حریم هوایی‌ ترکیه شده بود، سرنگون کرده‌اند.

رسانه‌های ترکیه به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که این هواپیما یک پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) بوده است. به گفته ترکیه این هواپیما بعد از سه بار هشدار هدف قرار گرفته است.
تصاویری که از یک پهپاد سرنگون‌شده در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، یک هواپیمای مدل کوچک غیرنظامی را نشان می‌دهد. ارتش روسیه بعد از انتشار خبر گفت هیچ یک از هواپیماهایش در منطقه آسیبی ندیده‌اند و عملیاتی هستند. بی بی سی
    

درگذشت نجات دهنده گروگان‌های آمریکایی

کن تیلور، نقش کلیدی در نجات شش دیپلمات آمریکایی بازی کرد. شش دیپلمات آمریکایی توانستند در سفارت کانادا، یا به گفته‌ای در خانه‌های کارکنان سفارت در تهران، مخفی شوند. پس از سه ماه، این شش نفر با گذرنامه‌های کانادایی به عنوان شهروندان آن کشور به سلامت ایران را ترک کردند.در این میان، کن تیلور نقش اساسی را در پنهان کردن و خروج این افراد ایفا کرد. بعدا از ماجرای شش دیپلمات آمریکایی فیلم "آرگو" ساخته شد. تیلور این شش نفر را در خانه اش پنهان کرد تا زمانی که راهی برای فرار آنها از ایران پیدا شد. داگلاس تیلور، پسر کن تیلور، به شبکه سی بی اس گفت: "پدرم همیشه می گفت، هرکس جای من بود همین کار را انجام می داد." پسر تیلور به خبرنگاران گفت که پدرش دچار سرطان روده بزرگ شده بود.

    

فلسطینیان زیارتگاه یهودیان را آتش زدند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی آتش زدن یک زیارتگاه یهودیان را تقبیح کرده و نیروهای اسرائیلی برای مقابله با بروز ناآرامی در پی برگزاری نماز جمعه، تمهیدات امنینی ویژه‌ای در بیت المقدس به اجرا گذاشته‌اند. روز جمعه، ٢٤ مهر (١٦ اکتبر) ارتش اسرائیل اعلام کرد که در ساعات شب گذشته، زیارتگاه موسوم به "مقبره یوسف" واقع در شمال شهر نابلس توسط گروهی از فلسطینیان خشمگین به آتش کشیده شده است. اوایل بامداد روز جمعه منابع خبری گزارش کردند که از این محل همچنان آتش زبانه می‌کشد. ارتش اسرائیل آتش زدن این مکان را "اقدامی انزجار آور" و اهانت به مقدسات مذهبی گروهی از شهروندان این کشور توصیف و آن را محکوم کرده است. برخی از متون مذهبی یهودیان این محل را آرامگاه یوسف پیامبر می‌دانند. این مکان در نزدیکی یک اردوگاه آوارگان فلسطینی واقع شده و در گذشته هم شاهد درگیری بین اسرائیلیان و فلسطینیان و تلاش فلسطینیان برای تخریب آن بوده است. همچنین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، آتش زدن این زیارتگاه را "غیرمسئولانه" دانسته و آن را محکوم کرده است. نابلس از مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان است و محمود عباس گفته است که یک کمیته تحقیق برای بررسی این واقعه تشکیل خواهد شد. بی بی سی

    

توبه نامه رامین پرچمی منتشر شد

رامین پرچمی، بازی‌گر سینما و تلویزیون که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر و به یک سال حبس محکوم شد، اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله‌ی تماشاگران امروز دستگیری خود را تصادفی عنوان کرده است. پرچمی در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه‌ی تماشاگران امروز دستگیری خودش در جریان تظاهرات سال ۱۳۸۹ را این‌طور توضیح داده: "گوشی دستم بود و داشتم عکس می گرفتم. موتور سوار بودم و سگم هم روی موتور بود. دیدم یک عده مردم ایستاده‌اند و دارند شعار می‌دهند. چراغ هم قرمز بود،
ایستادم و اصلا فکر نکردم عکس گرفتن از آن گارد و فضا کار اشتباهی است. همان جا یک نفر دستبند سبز به من داد و گفت این را ببند و من هم بستم و همین یک نکته منفی برایم شد. یک چاقو هم در جیبم بود که برای آن هم اتهام اقدام به خرابکاری خوردم." این بازی‌گر علی‌رغم چنین روایتی گفته به کسانی که او را دستگیر کرده‌اند حق می‌دهد.
پرچمی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با انتقاد از فضای زندان و بند ۳۵۰ مدعی شده که زندانیان سیاسی افرادی متعصب هستند، چون به او اجازه نداده‌اند فیلم "نفوذی"- که با مشارکت سپاه و ضد سازمان مجاهدین ساخته شده- را در زندان نمایش  بدهد. این بازیگر در مقابل پرسش مصاحبه‌کننده‌ مبنی بر این‌که اگر جای امین حیایی بود پیش‌نهاد بازی در قلاده‌های طلا را می‌پذیرفت یا نه؛ گفته: "اگر بگویم بله، باور نمی‌کنید!" داریوش مهرجویی کارگردان سینما به تازه‌گی در مصاحبه‌ای گفته "امین حیایی به اجبار در فیلم قلاده‌های طلا بازی کرده." رامین پرچمی در بخش نهایی گفت‌وگو‌ی‌اش عنوان کرده اگر روزی از ایران خارج بشود، مسلما در بحث‌های سیاسی شبکه‌هایی مثل صدای آمریکا شرکت نخواهد کرد و کسی خواهد شد مثل اندی و داوود بهبودی!

    

سر بشار اسد ۳ میلیون، سر حسن نصرالله ۲ میلیون یورو

گروه القاعده در سوریه ۳ میلیون یورو جایزه برای سر بشار اسد و ۲ میلیون یورو برای سر حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، جایزه تعیین کرد. ابو محمد الجولانی، رهبر گروه نصرت در سوریه که شاخۀ القاعده در این کشور به شمار می رود، خواستار تشدید و گسترش حملات اسلامگرایان علیه روسیه شد. 
رهبر القاعده در سوریه از جهادیون خواست که روستاهای شیعیان علوی در سوریه را بمباران کنند. او همچنین ۳ میلیون یورو جایزه برای سر بشار اسد و ۲ میلیون یورو نیز برای سر حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، جایزه تعیین کرده است. 
رهبر گروه نصرت، پیش بینی کرده است که مداخلۀ نظامی روسیه در سوریه شکست بمراتب سنگین تری از ناکامی شوروی سابق در افغانستان برای رهبران مسکو در پی داشته باشد. او از جهادیون منطقۀ قفقاز خواسته است که به تلافی مداخلۀ نظامی روسیه در سوریه، نظامیان و غیرنظامیان روسیه را آماج حملات خود قرار بدهند. 
رهبر گروه نصرت همچنین از همۀ گروه های اسلامی مسلح در سوریه خواست که اختلافات شان را کنار بگذارند و برای تحمیل شکستی سنگین علیه کشورهای روسیه با یکدیگر متحد شوند.

    

More Recent Articles

You Might Like


Email subscriptions powered by FeedBlitz, LLC, 365 Boston Post Rd, Suite 123, Sudbury, MA 01776, USA.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر