صفحات

۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

roozonline.com: Latest News - 3 new articles



roozonline.com: Latest News - 3 new articles


ایرانیان و جوک های سفارتی!

ایرانی ها چطور با تنش بین کشورشان و عربستان کنار آمدند؟ با ساختن جوک. تنش بین ایران و عربستان از زمانی آغاز شد که عربستان نمر، روحانی شیعه را اعدام کرد. رهبران ایران این اقدام را محکوم کردند وعده ای به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد حمله کردند. عربستان و چند کشور دیگر، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. بی بی سی مطلبی را به جوک هایی که ایرانی ها درباره حمله به سفارت عربستان ساخته اند، اختصاص داده است. بارها شده است که ایرانی ها در فضای مجازی با جوک و شوخی و با استفاده از طنز مسائل کشورشان را مطرح کردند و به آن واکنش نشان داده اند. این بار هم همین اتفاق افتاده است. "برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران، عدد 9 را شماره گیری فرمایید" بیشتر جوک ها، مثل جوک بالا، در تلگرام پخش می شود. اما توئیتر هم پر است از این شوخی ها. یک کاربر توئیتر نوشته است:" چند ساعت خوابیدم وقتی بلند شدم، چند کشور با ایران قطع رابطه کرده بودند. الان جرات ندارم یه چرت بزنم!" وقتی که جیبوتی رابطه اش را با ایران قطع کرد، یک کاربر در تلگرام نوشت:" درس بزرگی که قطع رابطه با عربستان به من آموخت، جغرافیا بود. دستکم الان می دونم جیبوتی کجاست!" یک نفر در توئیتر نوشته است:" آمریکایی ها با حمله به کشورها جغرافیا یاد می گیرند، ایرانی ها با قطع رابطه دیپلماتیک!" جوک هایی درباره حمله به سفارت عربستان جوک های زیادی هم  درباره حمله به سفارت عربستان ساخته شد. یکی از جوک هایی که در تلگرام پخش شد این بود: سوال جدیدی که در فرم درخواست ویزا برای متقاضیان ایران اضافه شده است: آیا در پنج سال گذشته از دیوار سفارتخانه ای بالا رفته اید؟"
یک متن خنده دار هم در تلگرام همه جا منتشر شده بود:" در تسخیر سفارت صرفه جویی کنید، برای نسل های آینده هم سفارت باقی بگذارید. سفارت هست، ولی کم است." شوخی دیگر ربط دادن تسخیر سفارت با مقوله "دیوار مهربانی" است که این روزها در شهرهای مختلف دیده می شود. یک کاربر با استفاده از شعار این حرکت عکسی ساخته است. عکس مربوط به تسخیر سفارت انگلستان در سال 2011 است با این شعار " نیاز داری، برو بالا؛ نیاز نداری، بیا پایین بذار دیگران برن بالا" وضعیت بغرنج آتش زدن پرچم ایرانیان زیادی به موضوع آتش زدن پرچم توسط کسانی که به کنسولگری عربستان در مشهد حمله کرده بودند می خندند. جمعیت ساختمان را تسخیر کرده و پرچم عربستان را پایین کشید. اما این بار آتش زدن پرچم با مشکل مواجه شد. روی پرچم عربستان کلمات مقدس نوشته شده است. این مشکل با قیچی حل می شود و تصویری که منتشر می شود باعث خنده است. نیروی انتظامی هم مراقب است که این کار بدون اشکال انجام شود.

    


Sponsor message
powered byad choices

هیلا صدیقی دستگیر شد

هیلا صدیقی، شاعر و از اعضای ستاد میرحسین موسوی دستگیر شد. هیلا صدیقی شاعری که با اشعارش درباره‌ی جنبش سبز شناخته می‌شود، شب گذشته هنگام ورود به ایران در فرودگاه امام بازداشت شد. گفته می‌شود دلیل بازداشت او، حکم غیابی‌ای  است که در دادسرای رسانه برای‌اش صادر شده. این شاعر که از اعضای ستاد میرحسین موسوی هم بوده، پیش از این در جریان حوادث انتخابات سال ۸۸  بارها از سوی نیروهای امنیتی امنیتی ایران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و عاقبت در سال ۹۰ به ۴ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

    


Sponsor message
powered byad choices

اشرف پهلوی درگذشت

اشرف پهلوی خواهر دو قلوی محمدرضا شاه پهلوی روز گذشته، پنج شنبه هفده دی، درگذشت. اشرف پهلوی متولدچهارم آبان ماه سال ۱۲۹۸، در سن ۹۶ ساله‌گی درگذشت. او که  پنج ساعت پس از تولد برادر دو قلوی‌اش محمدرضا، آخرین شاه ایران، به دنیا آمده بود؛ در دوران پهلوی در سمت‌هایی مثل  ریاست سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی، نایب رئیسی کمیته ملی پیکار با بیسوادی، ریاست سازمان زنان ایران، ریاست کمیته ایرانی حقوق بشر و نماینده ایران در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد فعالیت داشت. رضا پهلوی در صفحه‌ی رسمی خودش در سایت فیس‌بوک درباره‌ی درگذشت اشرف پهلوی نوشته: "از درگذشت عمه عزیزم، شاهدخت اشرف پهلوی، بسیار متاثر و متالم شدم. خاطرات بسیاری از دوران کودکی تا به امروز از ایشان برایم به یادگار مانده است. به ویژه دل نگرانی هایش برای از دست رفتن جایگاه ایران پس از انقلاب اسلامی و نور امیدی که همیشه در قلبش برای آزادی و سربلندی ایران داشت." اشرف پهلوی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ترک و تا پایان عمر در کشور آمریکا زنده‌گی کرد.

    


Sponsor message
powered byad choices

More Recent Articles

You Might Like


Email subscriptions powered by FeedBlitz, LLC, 365 Boston Post Rd, Suite 123, Sudbury, MA 01776, USA.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر