صفحات

۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

roozonline.com: Latest News - 5 new articles



roozonline.com: Latest News - 5 new articles


فیلم: دکتر روس با ضربه مشت مریض را کُشت

فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی  نشان می‌دهد که پزشکی در یکی از  بیمارستان‌های روسیه با ضربه مشت بیمارش را می زند و بیمار در اثر این ضربه کشته می‌شود.
برخی از رسانه های روسیه گزارش داده اند که بیمار نخست با ضربه لگد به یکی از پرستاران زده است و پزشک پس از مطلع شدن از موضوع بیمار را با ضربه مشت کشته است. برخی مقام‌های روسیه معتقد هستند که این اتفاق «قتل غیر عمد» است.
این بیمارستان در استان بلگورد در ۶۷۰ کیلومتری جنوب مسکو قرار دارد و این اتفاق در  ۲۹ دسامبر رخ داده است.
فیلم را از اینجا ببینید

    


Sponsor message
powered byad choices

ترکیه هم‌چنان از ایرانیان ویزا نمی‌خواهد

سرویس بین‌المللی شفاف در خبری مدعی شده ترکیه براساس توافق با اتحادیه اروپا برای حل بحران مهاجران و پناهنده‌گان از ماه ژوئن از اتباع  ۸۹ کشور از جمله ایران طلب ویزا خواهد کرد. با این‌که یک سرویس بین‌المللی به نام شفاف در خبری مدعی شده که ایرانیان از ماه ژوئن برای سفر به ترکیه باید ویزا دریافت کنند اما وزارت خارجه‌ی دولت ترکیه این خبر را که در رسانه‌های مختلف مانند بی بی سی پخش شده بود، تکذیب و اعلام کرد شهروندان ایرانی هم‌چنان از معافیت ویزایی ۹۰ روزه بهره خواهند برد. پیش از این کشور گرجستان پس از پیوستن به اتحادیه اروپا روند صدور ویزا را برای ایرانیان سخت‌تر کرده.

    


Sponsor message
powered byad choices

فهرست جانباختگان دهه شصت

 جمهوری اسلامی در تابستان ١٣۶۷، در کمتر از دو ماه، هزاران زندانی سیاسی را قتل عام کرد.  تاکنون نام بیش از چهار هزار نفر از آنان توسط خانواده های جان باختگان، زندانیان سیاسی سابق، نهادهای زندانیان سیاسی سابق، سازمان ها و احزاب سیاسی مخالف ثبت شده است. زندانیان سیاسی که به طور دسته جمعی در تابستان ١٣۶۷به قتل رسیدند، عموما در گورهای جمعی به خاک سپرده شدند. بسیاری از این گورها هنوز برای خانواده ها ناشناخته هستند.  جمهوری اسلامی در همه ی این سال ها، از دادن نشانی گورها به خانواده ها خودداری کرده است. جمهوری اسلامی از زمان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷تا به امروز، سعی کرده تا این جنایت هولناک را به همراه  قربانیانش دفن کند. توضیحات ایران تریبونال و فهرست الفبایی اسامی

    


Sponsor message
powered byad choices

دعوت دوباره خامنه ای از مخالفین " نظام"

آیت الله خامنه ای که هنگام برگزاری آخرین انتخابات ریاست جمهوری از مخالفین "نظام" دعوت کرده بود د رانتخابات شرکت کنند، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان هم این د عوت را تکرار کرد. رهبر جمهوری اسلامی گفت: «مجلس خبرگان بناست آن روزی که رهبر فعلی نباشد یا رهبر نباشد آن‌وقت آن‌ها رهبری را انتخاب کنند که جلوی هجمه دشمن بایستد، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد. بسته به ترکیب خبرگان، آنها ممکن است در هنگام ضرورت، شخصی را به رهبری انتخاب کنند که با توکل به خدا و با شجاعت در مقابل دشمنان بایستد و راه امام را ادامه دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که فردی با ویژگی‌های متفاوت را به رهبری برگزینند، بنابراین باید با تحقیق و دقت و شناخت و اطمینان به آنها رأی داد. اگر کسانی که فهرستی را معرفی کرده‌اند، متدین، مؤمن، انقلابی و در راه امام باشند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و رأی می‌دهم {اما} اگر دیدم به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی‌کنم.» رهبر جمهوری اسلامی از «همه» و از جمله «کسانی که نظام را قبول ندارند» خواست تا «برای حفظ اعتبار کشور» در انتخابات آتی شرکت کنند:"ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد اما در انتخابات شرکت کند.انتخابات مال رهبری نیست، برای ایران اسلامی است. برای این است که ماندگاری کشور تامین بشود و کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند."

    

اهالی سینما و تلویزیون در مجلس

دو تهیه‌کننده‌ی سینما، یک بازی‌گر سینما و تلویزیون و یک گزارش‌گر فوتبال برای انتخابات مجلس ثبت کرده‌اند و طبق گفته‌ها به جز یک نفر، بقیه تایید صلاحیت شده‌اند. علی قائم مقامی، تهیه‌کننده‌ی تازه‌ترین فیلم کیومرث پوراحمد، حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده‌ی اخراجی‌ها-یک، محمود عزیزی بازی‌گر فیلم‌هایی چون لیلی با من است و قلاده‌های طلا و جواد خیابانی گزارش‌گر ورزشی صدا و سیما برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند. طبق گزارش سایت‌های داخل کشور از این میان تنها گفته می‌شود حبیب‌الله کاسه‌ساز صلاحیت‌اش مورد تایید قرار نگرفته و سه نفر دیگر می‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند. به جز این افراد دو نفر از مدیران دولتی حوزه‌ی تئاتر،  رحمت امینی و مجید سرسنگی هم برای حضور در مجلس ثبت‌نام کرده و صلاحیت‌شان تایید شده. در ادوار گذشته‌ی مجلس شورای اسلامی افرادی چون بهروز افخمی به عنوان سینماگر در مجلس حضور داشته‌اند. حضوری که کمترین فایده‌ای برای سینماگران نداشته و با حضور این طیف نمایندگان در مجلس، سینما هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفته و حتی مسائلی مثل «بیمه سینماگران» با گذشت دو سال از دولت یازدهم هنوز حل‌ نشده.

    

More Recent Articles

You Might Like


Email subscriptions powered by FeedBlitz, LLC, 365 Boston Post Rd, Suite 123, Sudbury, MA 01776, USA.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر