صفحات

۱۳۹۴ دی ۱۷, پنجشنبه

roozonline.com: Latest News - 4 new articles



roozonline.com: Latest News - 4 new articles


ناصر تقوایی: کنترل کردند، نگذاشتند فیلم بسازیم

ناصر تقوایی، کارگردان سینما، در تازه‌ترین صحبت‌های‌اش گفته: "تا وقتی اوضاع این‌طور است، فیلمسازی ما هم فایده‌ای ندارد. فیلم بسازم که چه شود؟! بالاخره در هر دورانی آدم‌هایی مثل من هستند، آدم‌هایی که کار می‌کنند، دیده نمی‌شوند یا کنترل می‌شوند و بعد می‌گذرد تا زمان همه‌چیز را مشخص کند."

ناصر تقوایی، کارگردان مجموعه‌ی مشهور "دایی جان ناپلئون" و فیلم‌های چون "آرامش در حضور دیگران" و "ناخدا خورشید"، در گفتگویی با روزنامه اعتماد از دلایل فیلم نساختن‌اش حرف زده. تقوایی که در این گفت‌وگو بارها تاکید کرده دیگر قصد فیلم ساختن ندارد، در توضیح چرایی تصمیم‌اش گفته: "از من نباید بپرسید چرا فیلم نمی‌سازم؛ از آن‌هایی که کنترل کردند و اجازه نداند که بسازیم باید بپرسیم." این کارگردان سینما که از آخرین ساخته‌ی سینمایی‌اش حدود سیزده سال می‌گذرد، در بخش دیگری از صحبت‌های‌اش گفته: "همیشه همین‌طور بوده. نگاه که کنید، حافظ هم در دوره‌ خودش بارها و بارها مجبور شده دیوانش را بشورد و کاغذها را سفید کند. اما گذشته و حالا ما حافظ را می‌شناسیم و قدرش را می‌دانیم. نسل ما هم همین است. حالا نه من فیلم می‌سازم، نه بیضایی و... اما، زمان مشخص می‌کند. حالا دیگر وظیفه ما نیست، وظیفه شما جوان‌هاست که فکری به حال آینده کنید."

مدتی پیش و پس از پخش فیلمی مستند از تقوایی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، خبرگزاری بسیج با اعتراض به این اتفاق نوشت: " ناصر تقوایی از کارگزاران فساد و تباهی در تلویزیون و سینمای عصر ستم‌شاهی بوده و کارهای فاسدی چون دایی جان ناپلئون و آرامش در حضور دیگران در کارنامه وی ثبت شده. تقوایی در عصر حاکمیت جاسوسان سیا و ام آی 6  بر دولت موسوم به اصلاحات، ضمن نفوذ به عرصه فرهنگ، موفق به دریافت مجوز ساخت تولید فیلم‌هایی شد که سراسر فحاشی علیه جمهوری اسلامی بود! از آن جمله می‌توان به فیلم کثیف و ضدانقلابی کاغذ بی‌خط اشاره نمود که در آن از نظام  مظلوم اسلامی چهره‌ای جنایکار و فاسد ارائه شده است!" کاغذ بی‌خط آخرین ساخته‌ی سینمایی ناصر تقوایی تا امروز است.
    


Sponsor message
powered byad choices

تظاهرات مسلحانه ارومیه برای اعتراض به اعدام شیخ نمر

جمعی از بسیجیان در شهر ارومیه با در دست داشتن سلاح در اعتراض به اعدام شیخ نمر راهپیمایی کردند. پس از تجمع‌های مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد به دعوت بسیج و حوزه، این‌بار بسیجی‌های شهر ارومیه با در دست داشتن سلاح گرم و تصاویر شیخ نمر به دولت عربستان سعودی اعتراض کردند. در روزهای اخیر مقامات قوه قضاییه و نیروی انتظامی ادعا کرده بودند که حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان "مشکوک" و کارِ "دشمن" بوده. این راهپیمایی که اندکی پس از درخواست رئیس دولت، حسن روحانی، از قوه قضاییه برای رسیده‌گی به پرونده‌ی حمله به سفارت عربستان در تهران برگزاری شده، به نوعی واکنش بسیج و سپاه در مقابل دولت ارزیابی می‌شود.

    


Sponsor message
powered byad choices

اوباما: هفت تیرها غلاف !

باراک اوباما در نطق تند و احساسی خود در کاخ سفید که با گریه او همراه بود، محدودیت‌های تازه برای خریداری سلاح در آمریکا را اعلام کرد و گفت بهانه‌جویی های مُستمر برای بیکار نشستن در این زمینه باید پایان یابد. اوباما در جمع گروهی از بازماندگان و بستگان قربانیان تیراندازی و کشتار جمعی در آمریکا سخنرانی می کرد. کاخ سفید طرح اوباما برای بررسی سابقه کیفری اشخاصی که مایل به خرید اسلحه هستند، منتشر کرد. رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اش گفت: "امروز اینجا جمع شده‌ایم نه برای اینکه در مورد آخرین تیراندازی و کشتار گروهی کاری کنیم، بلکه برای اینکه جلوی تیراندازی بعدی را بگیریم و اینکه اسلحه به دست افراد ناباب نیفتد و بچه‌های بیشتری کشته نشوند؛ لابی سلاح ممکن است اکنون کنگره را به گروگان گرفته باشد، اما نمی تواند آمریکا را به گروگان بگیرد. مردم کشته می شوند و بهانه های بیشمار برای بی عملی و نشان ندادن واکنش، بس است" ویدئو را از اینجا ببینید.

    


Sponsor message
powered byad choices

عکس: لباس‌هایی از جنس شهر

لباس‌هایی از جنس شهر

    

More Recent Articles

You Might Like


Email subscriptions powered by FeedBlitz, LLC, 365 Boston Post Rd, Suite 123, Sudbury, MA 01776, USA.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر